torsdag den 5. maj 2011

Smartboards.. WTF?!

I dag har jeg bl.a. været ude og installere Smartboards i nogle klasselokaler.
Til jer som ikke ved det er, det er digitale tavler med en hel masse muligheder for fx. at gemme noter og hive dem frem og tilbage, derudover kan du bruge din pc indover tavlen, super smart.

Efter opsætning af tavlerne skulle jeg instruere nogle lærere i brugen af tavlerne, vi havde allerede installeret programmerne på deres pc'er og det hele kørte da kritikken begyndte at hagle ned over mig!
Det skal jo lige siges at jeg kun udfører beslutninger fra ledelsen og derfor ikke er ansvarlig for alle ændringer.

Lærernes argumenter for ikke at bruge tavlerne var:
-De alligevel ikke virkede (Jeg har lige sat dem op?!)

-At det ville forvirre eleverne med en ny form for undervisning (WTF?!?!! burde DU som lærer ikke konstant tænke NYT?!!)

-At det ville få eleverne til at følge mindre med, da man jo bare kan tage alt det læreren har skrevet og kopiere (Jeg må indrømme jeg ALDRIG forstod den rigtigt?)

Jeg synes det er bekymrende at vi har et overtal af lærere i det her land som stadig klamrer sig til kridt og en grøn tavle, det er de samme lærere som også vil have alle afleveringer i hånden i stedet for på en mail, selvom de har fået en bærbar, som du som skatteborger har været med til at betale!
Hvordan får vi vendt skuden for disse mennesker som er HÅBLØST gammeldags og kun gør vores hverdag en smule mere irriterende?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar